Vårt system

HumanDoc – Ett rapporteringssystem inom socialtjänstens verksamhetsområde 

HumanDoc är skapat av socialsekreterare - för socialsekreterare, familjehemskonsulenter eller personal som arbetar med familjehemsplacerade barn & unga eller vuxna personer placerade på HVB-boenden.

Vi utvecklar ett rapporteringssystem som hjälper dig med ökad effektivitet och kvalitet i din månadsrapportering. Vi brinner för att du som arbetar med människor ska få mer tid för den unika individen istället för skrivbordet. 

0 %
Kundnöjdhet
0 %
Användarvänlighet
0 %
Tidseffektivisering
0 %
Kvalitet

Såhär fungerar HumanDoc

Vid första tillfället skapar du en profil för den placerade.

Varje månad fyller du därefter i ett formulär som bygger på frågor om hur den placerade haft det i sitt familjehem/jourhem eller på sitt boende under aktuell månad.

Formuläret tar även hänsyn till de viktiga känslorna och nyanserna som krävs för att peka på rätt saker.

Varje formulär tar cirka 7 minuter att färdigställa. 

När formuläret är färdigställt skapas varje månad en helt unik månadsrapport på 5-10 sidor utifrån den dagsaktuella månadens händelseutveckling. Rapporten redogör tydligt och detaljerat för de förhållanden som äger rum.

I systemet får du en tydlig överblick på ditt arbete och dina placerade. Systemet mäter exempelvis sömnkvalitén och känslan av trygghet i samtliga hem. Du får också veta hur många familjehem du hanterar just nu och hur mycket tid du sparat med HumanDoc. Du får även en samlad överblick på samtliga familjehem och placerade där du även enkelt kan dokumentera dina kontaktpunkter med familjehemmet eller den placerade. Denna information importeras därefter automatiskt in i kommande månadsrapport.

Spela videoklipp

Systemet påminner även dig när det är dags att skapa en ny månadsrapport, när det är dags att färdigställa en månadsrapport eller när en placerad exempelvis fyller år.

Systemet använder inte copy-paste och all information är dagsaktuell. Rapporten är skriven på ett sätt som detaljerat passar den aktuella månadens förutsättningar. Detta innebär att socialtjänst och övriga mottagare av månadsrapporterna kommer att få en mycket klar bild över hur den placerade har det, vad som fungerar väl och vilka utvecklingsområden som finns.

När kan jag börja använda HumanDoc för familje- och jourhemsplacerade barn/unga?

Vårt största fokus är att du ska kunna lägga mer tid på barnen istället för skrivbordet så fort som möjligt. Vi arbetar därför intensivt med utvecklingen och räknar med att du kommer att kunna använda systemet från februari månad 2023.

När kan jag börja använda HumanDoc inom HVB?

Vårt största fokus är att du ska kunna lägga mer tid på människan istället för skrivbordet så fort som möjligt. Vi arbetar därför intensivt med utvecklingen och räknar med att du kommer att kunna använda systemet från juni månad 2023. 

Är du inte nöjd med tjänsten får du alltid pengarna tillbaka.

Vill du veta mer eller prova HumanDoc?

Kontakta oss via telefon eller genom att fylla i kontaktformuläret nedan. Vi har öppet vardagar 8-17.

Ring oss

070-7136617

Se integritetspolicyn genom att klicka här.

30 dagars öppet köp

Testa rapporteringssystemet i lugn och ro innan du bestämmer dig. Givetvis får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Kostnadsfri support

Kostnadsfri support via telefon och mejl. 

Din data är säker​

Vårt rapporteringssystem är säkerhetsklassat enligt ISO 27001 för att skydda din data.

Följer alla lagar & regler

Vårt rapporteringssystem följer alla lagar och regler utifrån GDPR.